1997. Deák és Társa Kiadó, 131 oldal, kiadói papírborítóban, jó állapotban.
2490 Ft
MIÉRT KEZELJÜK AZ OLVASÁSTANULÁST KIEMELT FONTOSSÁGGAL?
"A dolog tétje nem csupán az, hogy megtanul-e a kis elsős jól olvasni az első év végére, vagy sem. Bár ez sem elhanyagolható tényező. Ennél is fontosabb azonban az az érzés, amely a gyermek és az olvasás között kialakul. A nyűglődve, küszködve olvasó gyermek lehet, hogy olyan ellenérzést táplál majd az olvasás iránt, hogy többé nem lesz képes ezt legyőzni. Ennek az elutasításnak később súlyos következmé/iyei lesznek, hiszen sosem tapasztalja meg az olvasás nyújtotta ismeretszerzés örömét. Ezáltal a felső tagozatos tantárgyak, különösen a sok olvasást igénylő történelem, irodalom, földrajz elsajátítása az olvasás elutasítása miatt nehézségekbe ütközik majd. Az olvasás sikerélményének megélése feltétele a későbbi jó tanulmányi eredményeknek. Az olvasási igény kialakulása teszi majd lehetővé a tanulás önálló formáját, amikor saját érdeklődésének, kíváncsiságának kielégítésére fog könyvet. Az olvasás a szabadidő eltöltésének is hasznos, talán a leghasznosabb formája. Az a serdülő, aki önállóan,.egyedül nem képes idejét eltölteni, könnyen kerül olyan társaságba, ami nem íelel még a szülők kívánalmainak.
Az olvasás megkedveltetésef azonban hatalmi szóval, erőszakkal nem megy. Első osztályban még nem is beszélhetünk e tevékenység megszereléséről, hiszen a benne való jártasság ezt még a gyerekek többségénél nem teszi lehetővé. Az olvasás megkedvelte-tése a későbbi évek feladata lesz, most a biztos alapok lerakása a cél."