Budapest, 2005. Magyar Rádió, 397 oldal, kiadói papírborítóban, jó állapotban.
1190 Ft
"..előfordult berepülések során - mert voltam pár évig berepülő pilóta is -, hogy a repülőgép motorja megállt vagy kigyulladt, erre fel vagyunk készítve. Hogyha valaki akár autóval vagy repülőgéppel vagy bármilyen közlekedési eszközzel halad, a veszély abban rejlik, hogyha nem tudja a pillanatnyi határokat, korlátokat, a saját maga határait, a technikája, repülőgépe, az autója határait. Ez minden helyzetben más és más, mert függ u körülménytől, a lelkiállapottól, hangulattól, fáradtságtól, hőmérséklettől, vizes úttól vagy éppen a felhős, szeles időjárástól. A lényeg az, tudni kell mindig, hol a határ, nekem hol vannak a határaim, ezt kell helyesen megítélni. A repülést, amit én most már harminchárom éve művelek, úgy gondolom, hogy messze nem ismertem ki teljesen, hiszen senki nem mondhatja magáról azt, hogy na, én most már mindent tudok, végeztem a tanulással. Ez olyan tevékenység, sport, szakma, amit a pilóta élete, illetve a pályafutása végéig tanul, és van is mindig mit tanulni. Minden nap hoz valami újat, érdekeset, megdöbbentőt, meghökkentőt, tanulságosat. A saját határaimat nem lépem túl, s ettől kezdve biztonságban vagyok, olyannyira, hogy Tünde párom, hogyha külföldre kell mennem, sokkal nyugodtabb, ha a repülőgépemmel megyek.
- Besenyei Péter műrepülő világbajnokkal kapcsolatban valóban nem a bátorságot szokták emlegetni, hanem a vakmerőséget, ez egy egészen más kategória.
- Megint tiltakoznom kell, mert ez nem így van. Valaki akkor vakmerő, hogyha olyasmit vállal, aminek a kimenetelében még ő sem egészen biztos, tehát nekiugrik, mert lesz, ami lesz. Ha valaki a repülésben vakmerő, akkor nem hosszú életű. Csak azt szabad bevállalni, ami százszázalékosan biztos. Ha most arra gondol"- mert sokszor emlegetik -, hogy a Lánchíd alatt átrepülni háton..., ez nem vakmerőség. Több év rutinja az, hogy egy műrepülő versenyző valóban úgy irányítja a gépét, ahogy azt ő szeretné, és a repülőgép bármilyen helyzetben arra megy, amerre ő szeretné. Erről szól a műrepülés. Hogy ezt a pontos repülést az ember épp egy sziklahasadékban vagy egy híd alatt alkalmazza, az szinte teljesen közömbös. Persze megfelelő felkészültség kell hozzá és gyakorlat, tehát nem ajánlatos mondjuk egy növendéknek ezt megpróbálni."