Budapest, 1996. Gold Book Kiadó, 393 oldal, szövegközti ábrákkal illusztrálva, kiadói, karton-kötésben, jó állapotban.
"Számos könyvet írtak már a Nagy Piramis belső és külső méreteiről és tulajdonságairól, és ezek szimbolikus jelentőségéről - vagy annak hiányáról. Az olvasó aprólékos részletességgel megismerheti ezeket J. és M. Edgár The Great Pyramid Passages and Chambers (A Nagy Piramis járatai és kamrái, 1923), D. Davidson és H. Aldersmith The Great Pyramid (A Nagy Piramis, 1925), Dr. Ádám Ruther-ford ötkötetes Pyramidology (Piramiskutatás, 1957) és Sir W M. Flinders Petrie híres Pyramids and Temples of Gizeh (A gízai piramisok és templomok, 1883) című műveiből.1
Különösen Rutherford tulajdonít nagy jelentőséget annak, hogy a K szám, amely az egész építmény alapját alkotja, szinte végtelen pontossággal kiszámítható. Ennélfogva a legtöbb mérését szinte hihetetlenül aprólékosan, tízezred hüvelykre számítja ki. Még Petrie is, aki pedig a 19. században dolgozott, szinte abszurd módon nagy hangsúlyt fektetett a mérések tökéletes pontosságára, és több hónapot dolgozott mérőeszközeivel és termométereivel azon, hogy meghatározza a hőmérséklet változásával együttjáró méretváltozásokat. A Petrie adatait ellenőrző későbbi kutatók majdhogynem fanatikus erőfeszítése révén ki lehet jelenteni, hogy a Nagy Piramis mára a legpontosabban megvizsgált épület az egész világon.
Ami a Piramis feltételezett üzenetét illeti, minden említett munka sokat beszél az ügyről. Mivel Rutherford fordította a legtöbb időt a vizsgálatokra, természetesen az ő véleménye a legmeggyőzőbb, a leg-olvasmányosabb és a legéfthetőbb is. Az olvasó azonban zavarónak találhatja, hogy elődeihez hasonlóan ő is csupán a zsidó-keresztény iratok állításainak - ráadásul nagyon is fundamentalista olvasatuk -igazolásaként próbálja meg értelmezni a Piramis üzenetét. Igencsak összeegyeztethetetlen lenne a Nagy Piramis egyetemes kisugárzásával, hogy ennyire korlátozott jellegű üzenetet tartalmazzon, mint azt Rutherford megközelítése sugallja. Ez az elmélet annyira kedvezőtlen hatást kelt, hogy napjainkban számos kritika azzal vádolja a Piramis kutatóit, hogy saját vallásos felfogásuk bizonyítására „főzőcskézik össze" az adatokat, ahelyett hogy a Piramis saját logikáját tárnák fel, bármilyen kevéssé ortodox üzenet legyen is a végeredmény."