Méliusz Antikvárium Antik könyvek, használt könyvek, régikönyvek

Végh János: Németalföld festészete a XV. században

Budapest, 1977. Corvina Kiadó, 55 oldal+48 színes képpel illusztrálva, kiadói, egészvászon-kötésben, a papírborítón kisebb szakadás a elöl a felső szélén, egyébként jó állapotban.

Kiadó:
Corvina
Kiadás éve:
1977
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Kossuth
ISBN:
963 13 0311 X
Kötés típus:
egészvászon
Terjedelem:
98
Nyelv:
magyar
Méret:
21x24cm
Állapot:
Súly:
898 g
1790 Ft


"Egyeseket a burgundi hercegek pompakedvelésének és művészetpártolásának híre hívott haza, másoknak már azok a megrendelések is elegendőek voltak a honi földön maradáshoz, amelyek természetesen adódtak a flamand városok békés fejlődéséből, virágzó gazdagságából.
Nem könnyű eldönteni, kivel is kezdjük a művészek bemutatását. Max J. Friedlánder, a téma egyik legalaposabb ismerője — akinek tekintélyét jól mutatja, hogy a németalföldi festészetet bemutató 14 kötetes alapvető munkáját, amely a két háború között németül jelent meg, 1967 óta újra kiadják, mégpedig a nagyobb olvasóközönséget biztosító angol nyelven — még azt írta: „A németalföldi táblaképfestészet története a Van Eyck fivérekkel indul." Az azóta folytatott kutatások tükrében azonban bizonyosnak látszik, hogy egy tournai-i mester munkásságának jelentős része korábbi Van Eyckénél. A vele kapcsolatos tudományos vita rövidített ismertetése is túl messze vezetne, hiszen a mestert megnevezni sem tudjuk teljes bizonyossággal, bár munkássága felől nagyjában egyetértenek a tudósok. Szükségből a Flémalle-i Mester nevet kapta, és bár minden amellett szól, hogy azonos azzal a művésszel, akit a források Róbert Campin néven emlegetnek, ez a feltételezés egyelőre nincs bizonyítva. Egyetlen szignált képet sem ismerünk tőle, a nevét említő okleveleket pedig nem lehet a megmaradt képtáblákkal kapcsolatba hozni. Az az oeuvre azonban, amely ránk maradt, minden érdeklődést és elismerést megérdemel: jelenlegi ismereteink szerint a Flémalle-i Mestertől számíthatjuk a nemzetközi gótikus stílus egyeduralmának végét, őt tekinthetjük a XV. század folyamán olyan nagy hírnévre jutott németalföldi iskola megalapítójának. A „Jézus születése "-tábla (6. kép) Dijonban került elő; lehet, hogy ez is a Champmol-kolostor számára készült, mint az előző flamand generáció reprezentánsainak, Broederlamnak és követőjének művei. Az előtérben kissé zsúfolt, de nagyon egyéni alakokból álló csoport, mögötte tágas táj tárul fel. „Képén először érezzük egységesnek a teret" — írja Tolnay Károly, e mester jelentőségének első felismerője, alapvető monográfiájában — „és ezt az egységet főként a színezés érzékelteti: Róbert Campin...."


Ibos Éva: XIX-XX. századi magyar festészet - magyar, német, angol

Jókai Mór összes művei 71 db. kötet egyben

A művészet története Magyarországon, A Honfoglalástól napjainkig

Igali Mészáros József: A hal, a horog és az ember-1. kiadás!

Szilárdfy Zoltán: Barokk szentképek Magyarországon

Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője - 2011.

Szalai Vivien: Hamis gyönyör - Egy luxusprostituált vallomásai

Anton Neumayr: Diktátorok orvosi szemmel

Márai Sándor: A forradalom előérzete

García Lorca összes művei I-II.

Bencze Tibor L.: A TV-vevőkészülék műszerei és mérései

John Douglas-Mark Olshaker: Sorozatgyilkosok-Az FBI kulisszatitkai

Dr. Nagy József: Haszonkert a ház körül - Zöldségtermesztés

John Grisham: Camino sziget

Andy McNab: Hívójele: Bravó Kettő Nulla

Vigh-Gárdonyi: Villamosságtan

Ernest Renan: Questions contemporaines

Zsindely Ferenc: Isten szabad ege alatt - 1934.

Donna Leon: Nemesi kisugárzás

Haris Dzsohari: Csakrák - Rejtett energiaközpontok