Méliusz Antikvárium Antik könyvek, használt könyvek, régikönyvek

Dr. Tóth László: Pszichológia a tanításban

Debrecen, 2005. Pedellus Könyvkiadó, 372 oldal, kiadói papírborítóban, új könyv.

Kiadó:
Pedellus
Kiadás éve:
2005
Kiadás helye:
Debrecen
Nyomda:
Hektográf
ISBN:
963-9224-57-X
Kötés típus:
papír
Terjedelem:
372
Nyelv:
magyar
Méret:
16.5x23.5cm
Állapot:
új
Súly:
594 g
6900 Ft


Maslow   a doktori fokozatát egy olyan   pszichológiai tanszéken szerezte, amely a behaviorista nézőpont mellett kötelezte el magát. A fokozat elnyerése után azonban egészen más úton haladt: Gestalt-pszichológusokkal lépett kapcsolatba, pszichoanalitikus képzettséget szerzett, és antropológiai tanulmányokat folytat ott. E különböző hatások eredményeként arra következtetésre jutott, hogy a behaviorista szemléletű amerikai pszichológusok túlságosan belemerültek a nyílt viselkedés kutatásába, és az objektivitásra törekvés jegyében az emberi lét számos fontos összetevőjéről teljesen megfeledkeztek. Ugyanakkor a szigorú freudista nézőpontot is bírálta, mondván, hogy mindaz, amit Freud a személyiséget vezérlő mechanizmusokról állít, neurotikus egyének megfigyelésén alapszik. Szerinte a pszichológiailag egészséges embert kell vizsgálni, akinek a legfontosabb jellemzője az önmegvalósítás: az a törekvés, hogy mindig több   legyen annál, mint ami, hogy mindenné váljék, ami válhat. Minthogy ez a felfogás gyökeresen eltért mind a behaviorista, mind a pszichoanalitikus nézőponttól, így megjelölésére a harmadik erő kifejezést javasolta. Maslow néhány legfontosabb tétele a következő: Minden egyén meghatározott belső természettel születik. Belső természetét részben a tapasztalatai, részben a tudattalan érzései és gondolatai formálják, melyek azonban nem uralkodnak rajta. Az ember maga irányítja a viselkedését. A gyermekeknek lehetővé kell tenni, hogy fejlődésük során a maguk választotta úton haladjanak. A szülőknek és a pedagógusoknak a szerepe abban áll, hogy a fiziológiai, biztonsági, hovatartozási és önbecsülési igények kielégítésén keresztül felkészítik a gyermekeket arra, hogy helyesen válasszák meg azt az utat, amelyen haladnak, ezt azonban segítő módon kell tenniük, és hagyniuk, hogy a mag módján fejlődjenek, nem pedig megszabni az utat a számukra. (Maslow nézeteire a motivációról szóló fejezetben még visszatérünk.)

 


Colleen McCullough: Morgan szerencséje

Andre Norton: Időharcosok

Erich Maria Remarque: Nyugaton a helyzet változatlan

Elek Balázs: Vadászok, halászok a büntetőjog hálójában - Dedikált!

Jékely Endre: Nagyvadak közelről

Návai Anikó: Oscar? Oscar! - A huszadik század történetének legfontosabb filmdíja

Baracsi Gabriella: A manókertek titka

Danilo Kis: Fövenyóra - Modern Könyvtár

Pannónia barkácskönyvek: Fúrás-faragás

Dr. Pollhamer Ernőné: Táplálkozzunk egészségesebben gabona alapú termékekkel!

Antos Zoltán(szerk.): Horgászok barkácskönyve

Reader's Digest (szerk.): Egészséges csontok, izmok és ízületek

Andreas Scholz-Nina Smith: Der Figurmacher: Schlank. Stark. Selbstbewusst

Stein Aurél: Homokba temetett városok

Cholnoky Jenő: A sivatag

Erdélyi János válogatott művei

Béládi László-Krausz Tamás: Sztálin

Horváth Janina-Sümeghy Zoltán-Unger János: Földtudományi és földrajzi számítási feladatok

Dr. Berinkey László: Halak

Voyti Attila: Trilégia