Méliusz Antikvárium Antik könyvek, használt könyvek, régikönyvek

Lionel Richard: Az expresszionizmus enciklopédiája

Budapest, 1987. Corvina Kiadó, 325 oldal, gazdag képanyaggal, kiadói egészvászon-kötésben, jó állapotban.

Kiadó:
Corvina
Kiadás éve:
1987
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Athenaeum
ISBN:
963 13 2207 6
Kötés típus:
egészvászon
Terjedelem:
325
Nyelv:
magyar
Méret:
17x23 cm
Állapot:
Súly:
887 g
1890 Ft


Németország és a mozgalom kezdetei


Németország hasonló fejlődést élt át, mint Franciaország. 1905, a Brücke drezdai megalakulása itt is fontos dátum. De ebben az országban az események nem korlátozódtak egy városra, mint Párizs esetében történt, különféle helyeken zajlottak és különféle egyéniségeket vonzottak, akik — bár egymástól függetlenül — figyelemmel kísérték az európai helyzet alakulását. Ez jelentette az országra jellemző sajátosságok kidolgozását, mint például Jugendstil és a természet lírizmusa — s ugyanakkor a Franciaországban létrejött előzmények megismerését is. Ezekhez járult a specifikusan germán, bár nem német komponens, amelyet Ensor és Munch rokon szellemben fogant művei jelentettek, s amely az összképet sajátos színnel gazdagítja.
James Ensor belga festő (1860—1949) kifejezetten realista, sőt impresszionista eszközökkel ábrázolt félelmetes maskarákat, fantomokkal benépesített fantasztikus világokat. Visszahúzódó, az emberekkel és a világgal kapcsolatot nem találó művész volt, képtelen a valósággal való szembesülésre. Műveiben ennek ellentétét, a szorongás belső világát kelti életre hallucinációs látomásaiban. E világot csontvázak, álarcok, farkasok népesítik be, s gyógyíthatatlanul rányomja fenyegető bélyegét a pusztulás és a halál. Ensor nem törekedett különösebben arra, hogy festményei expresszívek legyenek, éppen ellenkezőleg: belebonyolódott lidérces álmaiba, amelyek közvetlenül legbenső lelkivilágát tükrözték. Ez az önmagát a sorsnak teljesen kiszolgáltató attitűd Ensort Van Gogh és Munch rokonává avatja.
Edvard Munch norvég festő (1863—1944), Párizsban Van Gogh, Gauguin és Toulouse-Lautrec volt rá döntő hatással. Érzékelhető formába öntötte impresszióit, művészete az Észak-Európára oly jellemző ambivalenciából és melankóliából táplálkozik. Ismeretlen erők látogatta tájakat festett, figuráiban titkos ösztönök lakoznak: a szorongás, a gyűlölet, a féltékenység, a magány és a halál szorításában élnek. Megannyi kép, s mind egyben saját sorsának pesszimista víziója is. Ez a szándékos lemeztelenítés, ez a belülről jövő sikoly, amely egyszerre fejez ki nosztalgiát és gyötrődést, Munch művészetének neurotikus és mélyreható jellege, a századelőn példaértékűvé vált. Munch ugyanakkor döntő ösztönzést adott a megújuló fametszés művészetének is, amely új jelentőséget kapott a német expresszionizmusban."


Ibos Éva: XIX-XX. századi magyar festészet - magyar, német, angol

Jókai Mór összes művei 71 db. kötet egyben

A művészet története Magyarországon, A Honfoglalástól napjainkig

Igali Mészáros József: A hal, a horog és az ember-1. kiadás!

Szilárdfy Zoltán: Barokk szentképek Magyarországon

Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője - 2011.

Szalai Vivien: Hamis gyönyör - Egy luxusprostituált vallomásai

Anton Neumayr: Diktátorok orvosi szemmel

Márai Sándor: A forradalom előérzete

García Lorca összes művei I-II.

Bencze Tibor L.: A TV-vevőkészülék műszerei és mérései

John Douglas-Mark Olshaker: Sorozatgyilkosok-Az FBI kulisszatitkai

Dr. Nagy József: Haszonkert a ház körül - Zöldségtermesztés

John Grisham: Camino sziget

Andy McNab: Hívójele: Bravó Kettő Nulla

Vigh-Gárdonyi: Villamosságtan

Ernest Renan: Questions contemporaines

Zsindely Ferenc: Isten szabad ege alatt - 1934.

Donna Leon: Nemesi kisugárzás

Haris Dzsohari: Csakrák - Rejtett energiaközpontok