Méliusz Antikvárium Antik könyvek, használt könyvek, régikönyvek

Madách Imre: Az ember tragédiája

Budapest, 1897. Athenaeum, 242 oldal, a költő arcképével és egy kézirat-hasonmással, Zichy Mihály öt fénynyomatú képével. Kiadói, festett aranyozott, egészvászon-díszkötésben, a hátsótábla-gerinc kapcsolódásánál a fejrészen kb. 2 cm-es beszakadás, ettől eltekintve jó példány.

Kiadó:
Athenaeum
Kiadás éve:
1897
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Athenaeum
Kötés típus:
egészvászon
Terjedelem:
242
Nyelv:
magyar
Állapot:
Súly:
489 g


Az ember tragédiája a magyar irodalom egyik kiemelkedő drámája, az első kiadás 1862-ben jelent meg, ami azóta számos modern feldolgozást is megért.  A drámai költemény nagy sikert aratott a hazai közönség előtt, de a környező országokban is népszerű volt. Lefordították angol, német, francia és számos egyéb nyelvre is. Természetesen a könyvpiac is profitált a mű sikeréből, több  szép kötésű, gyűjtői példány is megjelent egészen az 1900-as évek elejéig. Példányunk egy korai kiadás 1897-ből, korához képest igen jó állapotban maradt fenn az utókor számára.

"Az ember tragédiáját sürűn vetették össze Fausttal az alapeszme s pár részlet kétes rokonsága révén. Az összevetésből azonban csak az világosodhatik meg, hogy a két mű egymásnak tökéletes ellentéte. Faust az egész emberiség életét akarja megérzékiteni az egyéni lét véges határain belül: Faust maga az emberiség. Tudós, szerelmes, államférfi és művész egy személyben. Madách viszont az egész emberiség történelmébe markol, hogy megfösthesse az egyén sorsát. A zsarnok Fáraó, a lelkes Miltiádes, a kéjelgő Sergiolus, a bölcselkedő Kepler: mind maga Ádám, mind csak az egyén lelki életének egy-egy kivetitett mozzanata s képe egy-egy érzésének. És ez adja meg a kulcsot a költemény sajátszerű szerkezetéhez. Mihelyt az egyéni élet rajzaképpen fogjuk föl Madách remekét, a tarka képek szilárd foglalatba illeszkednek. S az az egyéni élet, mely a Tragédiában tükröződik, magának a költőnek az élete. Rendkivüli élet ez, melyet meggyötört az emberiség három legnagyobb problémája : a nagyság, a szerelem és a tudás. Hármas meghasonláson ment keresztül a költő s e hármas fájdalomból fakadt ki a nagyszabásu drámai költemény. Ádámot a paradicsomban látjuk először, a tudatlanság édes korszakában, a mely azonban elröppen abban a pillanatban, a mikor az emberpár eszik a tudás fájának gyümölcséből. Ez a vég kezdete. Ádám a bűn után nem gyermek többé, hanem ifjú, a ki megkezdi életét."


Ibos Éva: XIX-XX. századi magyar festészet - magyar, német, angol

Jókai Mór összes művei 71 db. kötet egyben

A művészet története Magyarországon, A Honfoglalástól napjainkig

Igali Mészáros József: A hal, a horog és az ember-1. kiadás!

Szilárdfy Zoltán: Barokk szentképek Magyarországon

Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője - 2011.

Szalai Vivien: Hamis gyönyör - Egy luxusprostituált vallomásai

Anton Neumayr: Diktátorok orvosi szemmel

Márai Sándor: A forradalom előérzete

García Lorca összes művei I-II.

Bencze Tibor L.: A TV-vevőkészülék műszerei és mérései

John Douglas-Mark Olshaker: Sorozatgyilkosok-Az FBI kulisszatitkai

Dr. Nagy József: Haszonkert a ház körül - Zöldségtermesztés

John Grisham: Camino sziget

Andy McNab: Hívójele: Bravó Kettő Nulla

Vigh-Gárdonyi: Villamosságtan

Ernest Renan: Questions contemporaines

Zsindely Ferenc: Isten szabad ege alatt - 1934.

Donna Leon: Nemesi kisugárzás

Haris Dzsohari: Csakrák - Rejtett energiaközpontok