Budapest, 1983. Zrínyi Katonai Kiadó, 465 oldal, fekete-fehér képekkel és színes ábrákkal, illusztrálva, kiadói, egészvászon-kötésben, eredeti a szélein sérült védőborítóval, jó állapotban.
1190 Ft
"Milch a repülőgépkonszernek terjeszkedési vágyát és a
maximális profit megszerzésére irányuló törekvéseit -Udethez képest - sokkal inkább figyelembe vette. A repülőgépipar vezetői további céljaikat abban látták, hogy ne csak a légi fegyverkezést tartsák a kezükben, hanem a teljes tervezést is irányításuk alá vonják. 1943-ig a programterveket úgy alakították ki, hogy a Luftvaffe vezérkara a menőnyiségi és a minőségi követelményeket meghatározta. A légügyi anyagellátás vezetője, illetve elsősorban a tervezési hivatal a repülőgép-sárkányszerkezet, a repülőgépmotor-és a fegyverzet! felszerelési főbizottságokkal történt megbeszélés után jóváhagyásra felterjeszthette.
1943-ban azonban éppen a programkialakítás miatt a Luftwaffe vezérkarában elkeseredett vitákra került sor. A viták lényegében a légierőt fenyegető vereség elkerülését célzó kétségbeesett erőfeszítéseket fejezték ki. Az eltérő vélemények akörül kavarogtak, hogy a továbbiakban a vadászrepülőgépeket és a bombázó repülőgépeket a védelem céljaira fejlesszék-e, vagy pedig elsősorban a támadó jellegű rakéták és sugárhajtású repülőgépek gyártását szorgalmazzák. A programok és fejlesztési tervek súlypontja a hadi helyzet alakulása szerint változott, így a repülőgépkonszernek kénytelenek voltak egyszerre több irányú erőfeszítésekre felkészülni. A súlyponthiány vontatottá tette a fejlesztést és a súrlódások jelentős veszteségeket eredményeztek. A repülőgépgyárosok emiatt a Luftwaffe hatóságait hevesen bírálták. Technikai képtelenségeket, bürokratikus munkamódszereket és az ipar érdekeinek nem kellő figyelembevételét vetették a szemükre.
Milch, amennyire csak módja volt, eleget tett a gyáriparosok igényeinek. Ha az ipar kívánalmait teljes mértékben teljesíteni akarta, saját hivatalnokai körében kellett elhatározásának érvényt szerezni. Az ipar érdekeinek megfelelően adta ki például 1943. december 6-án azt a parancsát, hogy a repülőgépek átvétele kizárólag az ipar saját hatáskörében történjék. Ez a parancs az RLM sokat bírált üzemi ellenőreit mellékszereplőkké fokozta le."